Träning under Corona

maj 7, 2020 0 av admin

Hej alla!

Vad tråkigt det är dessa tider inte tillåter många sporter att utövas eller för den delen vissas på TV, vad tråkigt livet har blivit utan sport!

Du kanske är en aktiv människa där ute, många gym har öppet med sina respektive rekommendationer men du kanske inte vill dit, du kanske är i riskgrupperna och känner att du inte har lust att utsätta dig för riskerna det medför att vara ute eller så är du inte i riskzonen men känner ändå inte för att utsätta dig för risken, oavsett anledningen till varför du inte vill, så tänker jag komma med lite tips för att du ska fortsätta hålla dig i form.

Mitt absolut bästa tips är YOGA! Det finns ofantlig många videos ute på nätet i olika längder på YouTube. Du kan hitta den där 10 minuters yogaövningar eller en hel timma, du kan kombinera från enklare yogaövningar till riktig svåra och avancerade övningar. Yoga kanske låter för många lite hokus pokus men om inte ni har tränat det innan så ska ni veta att det är ett krävande arbete för kroppen, du tränar din kropp med sin egen vikt, du tränar muskler, du tränar balansen, du tränar hela din kropp. Det är verkligen något jag rekommenderar stark och som sagt, ute på YouTube finns det väldigt många videos, på svenska eller engelska. Här har du en lista med svenska utövare, jag gillar hon Anna, jag tycker hon är så duktig på att uttrycka sig under övningarna, hon förklarar så bra och det blir så tydligt. Så leta runt vad som passar dig.

Är inte du så mycket för Yoga, ta dig ut från huset ändå! Rekommendationerna är att hålla distans till varandra men du kan promenera eller springa. Något vi har i Sverige är ju vandringsvägar i våra skogar, så passa på och utnyttja dessa, plus att kontakten med naturen är en bra medicin för själen.

Så, se nu, sluta läs och iväg med dig och träna!